Niet helemaal tevreden, ruilen of retourneren? Wij helpen je!

Het kan natuurlijk voorkomen dat u na ontvangst van uw bestelde product toch niet helemaal tevreden bent met uw bestelling. Geen probleem natuurlijk, we helpen u graag. De meeste van onze producten kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Sommige producten zijn hierop uitgezonderd, daarover leest u hieronder meer. Natuurlijk hanteren wij een aantal voorwaarden met betrekking tot het retourneren of ruilen van uw producten, zo moet het product altijd in de originele verpakking ingepakt zijn. Leest u hieronder alstublieft onze voorwaarden met betrekking tot retourneren en ruilen van bestelde producten.

14 dagen bedenktermijn

Bij Maison Home zorgen we dat u geen risico loopt. Voor elk online besteld product geldt een bedenktermijn van 14 dagen, ingaande de eerste dag nadat de bestelling bij je is afgeleverd. Ben je niet helemaal tevreden over je aankoop en is het product ongebruikt en onbeschadigd, dan kan je het, zonder opgaaf van redenen, aan ons retourneren. Wij adviseren altijd de verzenddoos en de originele pakking voorzichtig open te maken, zodat je deze weer kunt gebruiken als je de bestelling wilt terugsturen. Het product kan alleen geretourneerd worden in de oorspronkelijke verpakking.

Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels contact via de mail met het adres info@maisonhomestore.nl. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Ruilen - Beschadigd product

Wil je een artikel ruilen omdat deze tijdens vervoer is beschadigd of bijvoorbeeld omdat je toch liever een andere kleur hebt, dan is dat natuurlijk mogelijk. Bij beschadigingen is het ook mogelijk dat wij bepaalde onderdelen na sturen. Als er van uw meubel bijvoorbeeld één of twee plankjes kapot zijn, sturen wij u deze kosteloos na. Hiervoor hebben we van u het een en ander nodig wat u kunt mailen naar info@maisonhomestore.nl, na ontvangst van uw mail gaan wij voor u aan de slag.

In uw email vermeld u uw bestelnummer. Daarnaast voegt u foto's van de beschadigde onderdelen toe en geeft u aan wat de vermelding is van de beschadigde onderdelen in de handleiding. Zo kunnen we misverstanden over welk onderdeel beschadigd is voorkomen. Wanneer we deze ontvangen hebben gaan we voor u aan de slag. U ontvangt uw nieuwe onderdelen ongeveer 2 weken na aanleveren van de benodigde info. 

Valt het product binnen de afmetingen voor algemene pakketpost, lengte x breedte x hoogte /1000 mag niet meer dan 125 zijn en het gewicht niet zwaarder dan 32kg, dan kan je deze kosteloos naar ons retourneren met een retourlabel dat u van ons ontvangt, u kunt uw pakket dan afgeven bij een punt van de vervoerder die we voor de zending gebruiken. Is het vervangende artikel op voorraad, dan sturen wij deze toe zodra de retourzending door ons is ontvangen.

Procedure ruilen (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt ruilen. U kunt onze klantenservice het best via mail bereiken: info@maisonhomestore.nl. U geeft in deze email aan voor welk product u het door u bestelde product zou willen ruilen.
  • Na aanmelding van je omruiling ontvang je van onze klantenservice een retourlabel. 
  • Verpak het product met zorg in de originele verpakking en lever het pakket vervolgens gratis af bij een kantoor van GLS of een andere vervoerder. Na ontvangst van het pakket zal het nieuwe pakket naar je toegezonden worden.
  • Is het vervangende product goedkoper, dan storten wij het verschil binnen 4 werkdagen retour op de bij ons bekende bankrekening. Is het vervangende product duurder, dan zenden we een email met een aanvullende factuur en betaalinstructies.

 Retourneren (herroepen overeenkomst)

Valt het product binnen de afmetingen voor algemene pakketpost, lengte x breedte x hoogte /1000 mag niet meer dan 125 zijn en het gewicht niet zwaarder dan 32kg, dan kan je deze kosteloos naar ons retourneren met een retourlabel dat u van ons ontvangt, u kunt uw pakket dan afgeven bij een punt van de vervoerder die we voor de zending gebruiken.

Betreft het te retourneren artikel een zwaarder of een (ingepakt in de originele doos) groter product die buiten de pakketpost maten valt (zoals bijvoorbeeld een sauna), dan zal onze zal de klantenservice contact opnemen om een afspraak te maken om het meubel op te halen. De kosten voor het ophalen van de retourzending bedragen in dit geval € 75,-. Uiteraard is het ook mogelijk om het artikel zelf naar ons distributiecentrum terug te brengen.

Procedure retourneren GLS pakketpost  (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren. Vermeld hierbij uw bestelnummer en de reden waarom u uw bestelling wil retourneren. U kunt onze klantenservice het best bereiken via: info@maisonhomestore.nl.
  • Gebruik voor de retourzending het retourlabel dat u van onze klantenservice ontvangt. Plak deze goed op uw pakket.
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking - en lever vervolgens het pakket gratis af bij een GLS punt. Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een andere vervoerder dient u het product bij een punt van een andere vervoerder af te geven. 
  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email. 
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag wordt vervolgens binnen 4 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening.

Procedure retourneren grote producten, zoals Sauna's en buitendouches (mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst)

  • Neem altijd eerst contact op met onze afdeling Klantenservice en meld dat je een artikel wilt retourneren. U kunt onze klantenservice het best bereiken via info@maisonhomstore.nl. 
  • Verpak het product met zorg - in de originele verpakking – volg de gegeven instructies van onze klantenservice op.
  • Zodra wij het geretourneerde artikel hebben ontvangen, ontvang je van ons een bevestiging per email.
  • Het door jou reeds betaalde aankoopbedrag (met aftrek van de eventuele retourkosten) wordt vervolgens binnen 4 werkdagen na ontvangst van het geretourneerde product, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst door ons terugbetaald op de bij ons bekende bankrekening, met aftrek van de kosten van de retourzending.

Klachtafhandeling

Bij Maison Home vinden we het erg belangrijk dat u zich goed geholpen voelt. Daarom kunt u met klachten altijd bij ons terecht, we kijken graag naar een uitkomst waar u zich goed bij voelt. U kunt ons bereiken via info@maisonhomestore.nl of via +31(0)85 303 56 39